Tornem a realitzar el taller de robòtica inclusiva

Per quart any consecutiu, tornem a realitzar de forma setmanal el taller de robòtica educativa amb Lego EV3 per desenvolupar projectes STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) mitjançant la programació tant amb codi, com en blocs. El taller es porta a terme des de principis d’abril a finals de juliol i compta amb la participació de sis persones.

Especialment, aquest any es farà una col·laboració amb RoboTIC Vic, a la Farinera, on les persones vinculades al taller aprendran a programar el robot mBot2 per reconèixer objectes amb Intel·ligència Artificial.

La robòtica i el pensament computacional tenen un potencial educatiu i rehabilitador en general, i en especial, per a la població amb problemes de salut mental, on en alguns dels casos queden afectades tant les àrees cognitiva com les psicosocials.

En el cas concret de les funcions executives, el taller de robòtica pot afavorir a facilitar la consecució de fites a través de la fixació de propòsits, la planificació i el desenvolupament d’accions, l’autocontrol davant de reaccions instintives, la selecció i supervisió de conductes, la capacitat d’atenció i memòria,  la flexibilitat, l’anàlisi d’escenaris potencials o el control del temps. Així mateix, proporciona competència en l’esforç intel·lectual i l’adquisició de coneixements informàtics i fluïdesa tecnològica.

A nivell psicosocial, algunes avantatges són la millora el treball en equip i les competències de col·laboració, una millor integració en el grup, facilita l’educació emocional, augmenta l’autoestima i la confiança amb els conceptes i problemes tècnics , proporciona coneixement dels seus valors personals i l’ús responsable de la tecnologia, estimula la creativitat mitjançant el disseny i la resolució de problemes, entre d’altres.